Συνέντευξη Νίκης Ταγκάλου στον Νίκο Γεωργακόπουλο

Σας συναντήσαμε πρώτη φορά στον χώρο της ποίησης το 2012 μέσα από δημοσιεύσεις σας σε blog και έπειτα ακολούθησαν συλλογές σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Υπάρχουν έργα που τα έχετε φυλαγμένα συρτάρι και διστάσατε να τα μοιραστείτε με το κοινό;

Δεν θα έλεγα φυλαγμένα, θα έλεγα ανολοκλήρωτα, το ένα είναι κάποια προσωπικά μου βιώματα που όποτε το ξεκινώ μετά από λίγο το καταστρέφω και το άλλο είναι ένα διήγημα στο οποίο δεν έχω αφοσιωθεί ώστε να το ολοκληρώσω γιατί κάθε φορά με κερδίζει η ποίηση.

Η ποίηση σας χαρακτηρίζεται από κάποιους αμιγώς ερωτική με έντονο το στοιχείο της μελαγχολίας. Με το νέο σας βιβλίο «Η Γυναίκα του Κόσμου» θέλετε να τοποθετηθείτε και σε κοινωνικό επίπεδο;
Η αλήθεια είναι πως δεν μου αρέσουν οι ταμπέλες, η ποίηση πρέπει να είναι ποίηση, τώρα αν μιλάει για έρωτα ή κοινωνικά θέματα δεν σημαίνει πως πρέπει να την χαρακτηρίζουμε και έτσι.


H εποχή μας είναι απόλυτα αντιποιητική και ιδιαιτέρως πεζή. Τί πιστεύετε ότι αποτελεί εχθρό για την ποίηση και πως εξηγείτε την πληθώρα ποιητικών συλλογών που εκδίδονται;

Θεωρώ πως όλα ξεκινούν από τα πρώτα χρόνια μας στο σχολείο. Διαβάζουμε κάποια λίγα ποιήματα μεγάλων Ελλήνων ποιητών  και αυτό είναι όλο. Η ποίηση παύει εκεί ενώ θα έπρεπε να είναι μια διαρκής μόρφωση και να γίνεται με τρόπο που τα παιδιά να την αγαπήσουν από μικρή ηλικία.

Την πληθώρα των ποιητικών συλλογών την  έφερε, θεωρώ, σε μεγάλο βαθμό η οικονομική κρίση. Υπάρχουν εκδοτικοί οίκοι οι οποίοι πληρώνονται για να εκδώσουν ένα βιβλίο και δεν κοιτούν καν το περιεχόμενό του.  Στο παρελθόν έχουν έρθει στα χέρια μου βιβλία να επιμεληθώ που το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν “ Θεέ μου τι διαβάζω”. Όμως εκτός την ευθύνη των εκδοτών, ευθύνονται και οι άνθρωποι που θέλουν να ικανοποιήσουν τη ματαιοδοξία τους και διακαώς να χαρακτηριστούν συγγραφείς.  Δεν είναι κακό να έχεις όνειρα και φιλοδοξίες, κακό είναι να μην έχεις το γνώθεις εαυτόν και να πιστεύεις πως με την τσέπη σου θα κάνεις τα πάντα.  Αυτά τα “πάντα” εάν δεν έχεις ταλέντο δεν μπορούν να κρατήσουν.

Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τον Νίκο Νικόπουλο και την νέα σας εκδοτική στέγη. Ποιο ήταν το κίνητρο για την δημιουργία του συγκεκριμένου έργου;
Ο Νίκος πρώτα απ’όλα είναι φίλος και είχαμε ήδη συνεργαστεί για το  προηγούμενο βιβλίο μου το “Έρωτες Εν Τάφω” όπου οι φωτογραφίες του κόσμησαν   το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο.  Η πρόταση που του είχα κάνει για τη “Γυναίκα Του Κόσμου” είχε προηγηθεί αλλά ξέραμε πως ήταν ένα project που θα χρειαζόταν πολύ χρόνο για να υλοποιηθεί. Το βιβλίο φέρει την Αιγίδα του Δήμου Πειραιά και μέρος των εσόδων θα πάνε στον Ξενώνα Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών του Δήμου.  Η έκδοση θα κυκλοφορήσει  από τις Εκδόσεις Grotesque του Ομίλου ΕΛΚΥΣΤΗΣ και τους ευχαριστώ και δημοσίως γιατί πάντα ένα βιβλίο φιλανθρωπικού χαρακτήρος  χρειάζεται άλλου είδους διαχείριση και απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια για την προώθησή του.

Το κίνητρο φυσικά η Γυναίκα και η ζωή της, τα συναισθήματά της, η θέση της στην κοινωνία  όταν μέσα σε αυτήν υπάρχουν είδη ανθρώπων που επιμένουν να την βλέπουν υποδεέστερο ον.

«Υπήρξα θύμα της λέξης “γυναίκα”»…γράφετε σε έναν στίχο σας. Πιστεύετε ότι η γυναίκα έχει κατακτήσει τη θέση που της αξίζει στη σημερινή κοινωνία;

Και ναι και όχι. Σαφώς η Γυναίκα σήμερα δεν έχει σχέση με τη Γυναίκα προ πενήντα ετών όμως δυστυχώς υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που επιμένουν να την βλέπουν σαν “δεύτερο άνθρωπο”, να της συμπεριφέρονται  με απάνθρωπο τρόπο αλλά και άνθρωποι που πιστεύουν πως της Γυναίκας ο ρόλος στην κοινωνία είναι να κάνει οικογένεια και παιδιά. Όχι, η Γυναίκα δεν είναι φτιαγμένη μόνο και αποκλειστικά  για αυτό.

Ποια σημαντική γυναίκα έχετε ως πρότυπο;

Εάν πρέπει να διαλέξω μια θα σας πω μια Ελληνίδα. Τη Μελίνα Μερκούρη. Ήταν μια Γυναίκα της Τέχνης που άφησε το στίγμα της στην κοινωνία και στον πολιτισμό. Μια Γυναίκα που δεν φοβόταν τίποτα. Μια Γυναίκα παράδειγμα για όλες μας.

Αφήστε το μήνυμα σας σε όλες τις Γυναίκες του Κόσμου.

Λιτά και περιεκτικά να έχουν γνώση της αξίας τους και να μην δέχονται για κανέναν και για τίποτα την διαπραγμάτευσή της.