Πώς θα διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας υγιή

Αν θέλετε να προστατέψετε τον εγκέφαλό σας, ασχοληθείτε προστατεύοντας την καρδιά σας. “Αν η καρδιά δεν σπρώχνει…

Αν θέλετε να προστατέψετε τον εγκέφαλό σας, ασχοληθείτε προστατεύοντας την καρδιά σας. “Αν η καρδιά δεν σπρώχνει αρκετά έντονα το αίμα ή τα αιμοφόρα αγγεία που οδηγούν στον εγκέφαλο δεν λειτουργούν σωστά, ο εγκέφαλος δεν θα πάρει αρκετό οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία”, δήλωσε ο Δρ. David B. Wheeler, από το Wyoming Medical Center.

Η αποτυχία της λειτουργίας του εγκεφάλου μπορεί να βλάψει τη σκέψη, τη μνήμη, τη συγκέντρωση, τα επίπεδα ενέργειας και τα σωματικά συστήματα που ρυθμίζονται από τον εγκέφαλο. Το εγκεφαλικό επεισόδιο και η άνοια, συμπεριλαμβανομένης της νόσου Αλτσχάιμερ, είναι μερικοί από τους σοβαρότερους κινδύνους της κακής υγείας του εγκεφάλου και της καρδιάς.

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η καρδιαγγειακή υγεία στην παιδική ηλικία μπορεί να επηρεάσει τη νοημοσύνη κατά την ενηλικίωση. Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η σκλήρυνση των αρτηριών συνδέεται με τη μειωμένη ροή αίματος στον εγκέφαλο.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση έχει συνδεθεί με την αθηροσκλήρωση, τη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες. Εάν η υψηλή πίεση αίματος αφεθεί χωρίς θεραπεία , η πλάκα μπορεί να σπάσει και να προκαλέσει εγκεφαλικά επεισόδια, δήλωσε ο Wheeler.

Υπάρχουν όμως τρόποι διασφάλισης της υγείας της καρδιάς και του εγκεφάλου. “Η άσκηση είναι εξαιρετικά σημαντική για τη διατήρηση της καλής υγείας του εγκεφάλου”, δήλωσε ο Wheeler.

Οι οδηγίες συστήνουν να φτάσετε μέχρι και 150 λεπτά την εβδομάδα μέτριας σωματικής άσκησης συν δύο συνεδρίες εβδομαδιαίας δραστηριότητας ενίσχυσης μυών. Ένα μείγμα φυσικών δραστηριοτήτων μπορεί να είναι η πιο αποτελεσματική προσέγγιση για τη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου, δήλωσε ο Wheeler.

Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για την καρδιά και την υγεία του εγκεφάλου είναι το κάπνισμα. Η διακοπή του καπνίσματος κάνει τόσο καλό στη μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο και της άνοιας όσο σχεδόν όλες οι άλλες παρεμβάσεις μαζί.

Τα αναδυόμενα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι παράγοντες αγγειακού κινδύνου στο μέσον της ζωής μπορεί να έχουν σημαντικές επιπτώσεις για τη γνωστική παρακμή αργότερα. Πρόσφατα δημοσιευμένες έδειξαν ότι η επιθετική διαχείριση της αρτηριακής πίεσης μπορεί να μειώσει τη γνωσιακή έκπτωση των μεσηλίκων και των ηλικιωμένων.

Τέλος, θυμηθείτε να παραμείνετε δραστήριοι πνευματικά, συναισθηματικά και κοινωνικά. Ζήστε τη ζωή σας και ο εγκέφαλός σας θα είναι ισχυρότερος.

Πηγή : zougla.gr